Kuulosuojaimet avokonttoriin

Avokonttorissa taustamelu saattaa häiritä työskentelyä.

Avokonttoreiden melu on ollu tapetilla parina viime viikkona. Avokonttorit ovat yleisin, vaikkakin melko uusi, suurten toimijoiden toimistoratkaisu Suomessa. Avokonttorit ovat olleet käytössä sen aikaa, että niistä saadaan nyt palautetta ja tutkimustuloksia.

Avokonttoreiden melutaso riippuu pitkälti siellä työskentelevistä ihmisistä ja heidän työnkuvastaan. Avokonttorimelua käisttelevissä uutisissa kerrotaan, että meluisa ja kovaääninen työntekijä voi häiritä toisia työntekijöitä 20 metrin säteellä. Jos kovaäänisen työntekijän toimenkuvaan kuuluu kommunikoida puhelimessa koko päivä, 20 metrin säteellä on meteliä, johon ei voi puuttua, kaiken aikaa. Suomalaisten luonteenomaisesta hiljaisuudesta ei siis avokonttorissa ole apua, kyllä joukosta aina yksi poikkeuksellisen kovaääninen persoona löytyy.

Tähän asti avokonttorimelua vastaan on käyty rakenneratkaisuilla. Toimistoihin laitetaan meluesteeksi sermejä ja seinämiä, joilla häiritsevien yksilöiden meteli on voitu rajoittaa n.kolmeen metriin. Meteli on silti olemassa ja avokonttori-artikkeleiden kuvissa kärsivä työntekijä ajautuu yleensä käyttämään valtavia kuppikuulosuojaimia. 

Kuppikuulosuojaimet vähentävät kyllä ulkoista melua, mutta ne eivät ole esteettisin vaihtoehto avokonttorissa. Itse asiassa, kun ajattelee avokonttorillista jakkupukuisia ja kravattikaulaisia kuppikuulosuojaimia käyttäviä toimistotyöntekijöitä, tietää, ettei heitä voisi katsoa nauramatta. Kuulonsuojaukseen on olemassa tyylikkäämpiäkin vaihtoehtoja.

Yksilölliset, huomaamattomat ja pienet kuulosuojaimet sopivalla vaimennusfiltterillä, ovat varteenotettava ratkaisu niillä työpaikoilla, joilla avokonttorin rakenteisiin ei ole tulossa muutosta. Melusta kärsiminen on yksilöllistä, eivätkä kaikki tietysti tarvitse kuulosuojaimia. Ne taas, joiden työn laatua ja jaksamista meteli häiritsee, hyötyvät oman korvan mallin mukaan valetuista kuulosuojaimista, joita ei tarvitse poistaa korvista puhelun ajaksi. Esimerkiksi pehmeästä silikonista valmistetut ER-suojaimet voidaan varustaa 9 desibelin vaimennusfiltterillä, jonka läpi puheen kuulee mainiosti, mutta joka sulkee pois ulkopuolisen melun. 

Niiden, joiden työsuorituksia melu todella vaivaa, on mahdollista kääntyä työterveyslaitoksen puoleen kuulosuojainten kustantamisessa.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 20.4.2017 alkaen.

Verkkokauppa

Kuuloxi Oy
Ilmarisenkatu 4
40100 Jyväskylä

014 618551
myynti@kuuloxi.fi
www.kuuloxi.fi
1864554-4

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii PayTrail Oyj, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat korttimaksu, verkkopankkimaksut, lasku, osamaksu sekä mobilepay.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Paytrail Oyj:n ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Kuuloxi yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Kuuloxi Oy
Ilmarisenkatu 4
40100 Jyväskylä

014 618551
myynti@kuuloxi.fi
www.kuuloxi.fi
1864554-4

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä. Peruuttamisoikeus ei koske yksilöllisiä tuotteita.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

PALAUTUKSET

Tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus tilauksen vastaanottamisesta lukien. Palautuksen kustannukset asiakas maksaa itse. 

Lääkinnälliset laitteet ja tarvikkeet on palautettava avaamattomassa pakkauksessa terveydellisistä ja hygieenisistä syistä. (Kuluttajansuojalaki: 6 luku, 16 §). Hygieniatuotteita ovat esimerkiksi uniapneamaskit, uniapealaitteet, letkut ja tyynyt. Jos pakkaus on avattu tai vaurioitunut, tuotteen hintaa ei hyvitetä. Jos ostamasi tuote on osa tuotepakettia, kaikki pakettiin kuuluvat tuotteet on palautettava.

Peruuttamisoikeus ennen tilauksen palauttamista. Huomioithan, että kaikkien palautettavien tuotteiden tulee olla myyntikuntoisia ja käyttämättömiä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.